Μετασχηματισμός των ΕΛΤΑ: Ο Κυριάκος Πιερρακάκης παρουσίασε το σχέδιο που φέρνει ένα νέο ταχυδρομείο στην εποχή της ψηφιακής οικονομίας.
Σε σημαντική τομή για τον εκσυγχρονισμό των Ελληνικών Ταχυδρομείων (ΕΛΤΑ) προχωρά η κυβέρνηση, με την παρουσίαση του νέου σχεδίου μετασχηματισμού από τον Υπουργό Εθνικής Οικονομίας και Οικονομικών, Κυριάκο Πιερρακάκη, στη Βουλή. Το σχέδιο αποσκοπεί στη διασφάλιση της οικονομικής βιωσιμότητας των ΕΛΤΑ, στη διατήρηση της καθολικής ταχυδρομικής υπηρεσίας και στην ενίσχυση της παρουσίας του οργανισμού σε κάθε γωνιά της χώρας, χωρίς να αφήνει καμία τοπική κοινωνία στο περιθώριο.
Ο Υπουργός τόνισε ότι δεν προβλέπεται κλείσιμο καταστημάτων. Αντίθετα, 158 καταστήματα θα υποβληθούν σε μετασχηματισμό με ευέλικτα, προσαρμοσμένα στις ανάγκες κάθε περιοχής μοντέλα. Σε 28 περιπτώσεις, όπου ήδη λειτουργεί κατάστημα ΕΛΤΑ Courier σε κοντινή απόσταση 100–200 μέτρων, η καθημερινότητα των πολιτών δεν θα αλλάξει. Για 113 καταστήματα, ο μετασχηματισμός θα προχωρήσει μόνο αφού βρεθεί κατάλληλος πράκτορας και μετά από πλήρη ενημέρωση των τοπικών κοινωνιών. Ειδική αναφορά έγινε και στα 17 καταστήματα που καλύπτουν κρίσιμες τραπεζικές συναλλαγές, τα οποία δεν θα αλλάξουν, διασφαλίζοντας την απρόσκοπτη λειτουργία τους.
Σημαντικό κομμάτι του νέου μοντέλου αποτελεί και η περαιτέρω ανάπτυξη του συστήματος «shop-in-shop», που προβλέπει παρουσία των ΕΛΤΑ εντός σούπερ μάρκετ, βιβλιοπωλείων, πρακτορείων Τύπου και άλλων σημείων λιανικής. Το μοντέλο αυτό εφαρμόζεται ήδη σε 500 σημεία πανελλαδικά, με θετικά αποτελέσματα, προσφέροντας ταχύτητα, ευελιξία και μεγαλύτερη προσβασιμότητα στους πολίτες.
Ο Κυριάκος Πιερρακάκης επισήμανε ότι το σχέδιο αποτελεί μέρος της συνολικής στρατηγικής εκσυγχρονισμού του ταχυδρομείου, που στόχο έχει ένα σύγχρονο, οικονομικά βιώσιμο, αξιόπιστο και προσβάσιμο δίκτυο για όλους τους πολίτες και τις επιχειρήσεις της χώρας. Παράλληλα, ο Υπουργός υπογράμμισε ότι η μεταρρύθμιση σέβεται τις ιδιαιτερότητες κάθε περιοχής και προωθεί τη συμμετοχή των τοπικών κοινωνιών, δημιουργώντας νέες ευκαιρίες και για την τοπική επιχειρηματικότητα.
Το σχέδιο παρουσιάστηκε ως μια ολοκληρωμένη και συνεκτική παρέμβαση που αναδεικνύει τη σημασία της προσαρμογής του ταχυδρομείου στην ψηφιακή εποχή, ενώ ταυτόχρονα διασφαλίζει τη διαχρονική αποστολή των ΕΛΤΑ να συνδέουν κάθε πολίτη και κάθε κοινότητα, ανεξάρτητα από την γεωγραφική τους θέση.